Járművek jogszerű használatáról
Belügyminisztérium nyilatkozata:
https://bartamotor.hu/shop_ordered/38135/pic/bartamotor-kozlekedesi-osztaly.pdf
Törvényi szabályozás, amely 2013. január 19.-én lépett életbe:
I, „AM” kategória ( önálló nemzetközi kategória )
SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁROK ( robogók ), azaz
a, kétkerekű segédmotoros kerékpárok ( L1e kategória ),
b, háromkerekű segédmotoros kerékpárok ( L2e kategória ),
c, négykerekű segédmotoros kerékpárok ( L6e kategória ),
amelynek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/h ( kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik / lassú jármű / ), és az alábbi további jellemzőkkel rendelkeznek:
a, kétkerekű típusnál a motor ( L1e kategória ):
1. belső égésű motorok esetében hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél,
2. elektromos motorok esetében a folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál,
b, háromkerekű ( tricikli ) típusnál a motor ( L2e kategória ):
1. külső gyújtású motorok esetében ( szikragyújtás ) a hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél,
2. egyéb belső égésű motorok esetében a legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál,
3. elektromos motorok esetében a folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál.
c, könnyű négykerekű ( tricikli ) segédmotoros kerékpárok ( L6e kategória ):
- amelyek terheletlen ( saját ) tömege kevesebb 350 kg-nál - elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva -, és
1. külső gyújtású motorok esetében ( szikragyújtás ) a hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél,
2. egyéb belső égésű motorok esetében a legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál,
3. elektromos motorok esetében a folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál.